Omaĝe al Swami Vivekananda
Karaj,
Hodiaŭ, la 12an de januaro, ni
festas la 150-jariĝon de grava pioniro de la moderna vivo en Barato, Swami
Vivekananda, kiu tutvive laboris por krei kulturajn pontojn inter kaj ene de la
popoloj.
Naskite kun la nomo
Narendranath Datta, tiu bengalo, unue edukite kiel moderna intelektulo, poste
fariĝis disĉiplo de la asketo Sri Ramakriŝna Paramahamsa kaj tiesnome fondis Ramakriŝna-Mision.
Tiu lia institucio pruntis de la kristanaj misiistoj la monaĥejan formaton, sed
insiste ne akceptis la trajton varbi alireligianojn al la propra religio.
Farante socihelpan laboron, la Ramakriŝna-Misio neniam varbas al la hinduismo.
Vivekananda eksplicite deklaris, ke ĉar lia majstro Ramakriŝna oftege predikis,
“Kiom da religioj, tiom da vojoj”, tial estas lia tasko prediki tiun rigore
ekumenan aliron al la paralela strebado de diverskredanoj al socia progreso.
Vivekananda kredis je Dio enkarniĝinta
en la suferantoj kaj helpobezonantoj, kaj la homoj, kiuj laboras por ili,
laboras por Dio. Li anatemis la trouzon de religiaj verkoj: “Por dekjara knabo,”
li diris, “la futbalo estas evidente multege pli grava ol la Bhagavadgito, kiun
la knabo prefere tute ne provu legi.” Lia majstro sekvis la doktrinon vishishtadvaita;
Vivekananda mem preferis la doktrinon advaita; lia institucio estis kaj
restas sendogma rilate la religian pensadon kaj inkluzivas fenomene sukcesan
reton de lernejoj.
Post sia alparolo al
interreligia kongreso en Ĉikago en la 11a de septembro 1893, Vivekananda
altiris multajn okcidentanojn al sia afero. Hodiaŭ la gastejo de la Ramakriŝna-Misia
Instituto de Kulturo estas ŝatata loĝejo por vizitantaj okcidentanoj, ĉu
socihelpe engaĝitaj aŭ ne; tiu instituto krome aranĝas instruadon de pluraj
fremdaj lingvoj.
Lingvan movadon kiel la nia
povas aparte interesi la fakto, ke Vivekananda pli frue ol Tagor pioniris
la skriban uzon de la popola parola lingvo en la ĝis tiam hierarkia bengala
sistemo. Li estis ĝisosta demokrato kaj celis, ke la vastaj popolamasoj ne nur ricevu
helpon rilate la nutradon kaj la loĝigon, sed ankaŭ kleriĝu kaj fariĝu la vera
reganto de la tuta socio. Lerninte ĉe la piedoj de majstro malelita, kiu mem
kleriĝis tute ne per la legado sed pere de la buŝa tradicio, sed kiu atingis
ekumenan vidpunkton kaj kapable dialogis kun la tiutempa kultura kaj intelekta
elito bengala, Vivekananda havis profundan fidon al la saĝo de la popolo.
Eĉ nehinduoj inter ni povas
senti sin rajtantaj rememori lin okaze de la hodiaŭa jubileo.
Amike
Probal
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home